Ucapan sepatah berkata kata.. hehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca, anyway selamat membaca mengenai kisah hidup aku yang dan juga terselit sedikit entri yang di ambil dari blog/website yang aku fikirkan perlu untuk diletakkan kat sini.. adioosa!!!

jangan lupa komen yek!!! sangat mengalu alukan komen korang.. perkongsian idea baru juga diperlukan :-)

Monday Blues - Permulaan Minggu

Jun 6, 2011 Posted by Mohamad Zamri
Bismillah hir rahman nir rahim..
Selamat sejahtera kepada semua sahabat, semuga kalian dilindungi rahmat Allah hendaknya.. amin.. senyum

Hari nie saya nak bercerita mengenai ermmm... masing2 pernah dengar tak perkataan ni? hehehe.. ada kot!!

Perkara yang paling penting bila pagi isnin ialah kita nak tengok mood bos kita, xkira selepas meeting/briefing dan sebagainya sebab ianya akan mempengaruhi mood kita.. so untuk mengelak daripada bos kita bad mood dengan kita.. amik hatinya, seminggu penuh sebelum sampai ISNIN berikut adalah senarai pendek :

Tunai Janji. Penuhi janji-janji anda pada atasan. Susun skala kerja mengikut kepentingan untuk memudahkannya.

Jaga Nama Baik Orang Atasan. Caranya, selesaikan tugas tepat waktu dan sesempurna mungkin. Berikan idea cemerlang yang dapat membuat nama jabatan Anda di "pandang"

Tepat Waktu. Bukan hanya pada masa datang dan meninggalkan pejabat, namun juga bersikap "on time" masa menghadiri briefing/meeting dan mengumpulkan laporan.

Perluas Wawasan.
Pantau terus perkembangan bidang pekerjaan yang anda ceburi dengan cara membaca jurnal, media massa, serta mengikuti seminar. "extra mile"

Tinggalkan Soalan Peribadi. Anda di rumah dan datanglah ke tempat kerja dengan semangat kerja tinggi. Jangan jadikan rakan kerja sebagai terapi peribadi.

Tidak Berkira. Jika tugas sudah selesai, tak ada salahnya sesekali bersikap ringan tangan dan membuat pekerjaan lain meski berada di luar "job description". Dengan syarat, Anda mampu menjaga stamina agar tidak tumbang kepenatan.

Amacam boleh penuhi tak syarat untuk mengambil hati bos kalau camnie.. rasa macam simple jer kan.. disamping kita dapat mengambil hati bos, kita juga boleh meningkatkan prestasi kerja kita secara tak langsung!!!

Rasanya kalau camnie sikap semua pekerja tiada masalah monday blues kot!! hehehe anyway terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi membaca tulisan saya.. mood ..

NOTA KAKI : Bekerjalah tanpa mengikut mood peribadi, be profesional!!!
sengihnampakgigi



Salam Sahabat,

0 Response to "Monday Blues - Permulaan Minggu"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...