Ucapan sepatah berkata kata.. hehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca, anyway selamat membaca mengenai kisah hidup aku yang dan juga terselit sedikit entri yang di ambil dari blog/website yang aku fikirkan perlu untuk diletakkan kat sini.. adioosa!!!

jangan lupa komen yek!!! sangat mengalu alukan komen korang.. kalau korang komen tu tanda korang berterima kasih la huhuhu..


Felda Bukit Easter, Kota Tinggi, Johor.

Jul 15, 2015 Posted by Mohamad Zamri
Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua sahabat....


2 minggu sebelum raya kami sekeluarga balik kampung di Felda Bukit Easter, Kota Tinggi, Johor nak berpuasa bersama keluarga....dalam masa yang sama gak adam dan akhil dah bising.... dengan ayat famousnya....  "bila nak balik umah wan" hehehehe... ada lg satu "bila nk pergi umah anis" sepupu dia kat Merlimau... tempat lain tanak plak sebut... huhu...

perjalanan takla sibuk sangat dr masuk tol hinggalah keluar semuanya berjalan dgn lancar.... tapi seblum pergi ke Kota Tinggi kitorg sekeluarga singgah dulu kat Alor Gajah, Melaka..... singgah rumah atok Bakar amik durian... dah pesan awal2 supaya singgah dan bawa durian ke Kota Tinggi.... nak kasi orang kota makan durian melaka....


percutian selama tiga hari dua malam tidak lama kalau ikutkan... betol tak terutamanya cuti ke kampung yang perjalanan mengambil masa selama 5 jam ke atas.... 

musim puasa punya aktiviti....
antara aktiviti malam budak berdua ni adalah bermain bunga api pop pop... bunga api yang kaler merah putih dan juga bunga api 'das'.... memula nak main bunga api merah putih dengan mercun pop pop jer yang mercun 'das' tu kali pertama macam nak menangis tapi bila dah dapat main macam tanak berhenti plak... gambar takde....



hari kedua berbuka dengan nasi ayam mak buat... tapi ayamnya kitorang bakar saja nak amik masa sebab biasanya nak senang goreng jer betul kan.... dikna plak rajin nak buat kuih karipap... adam dengan akhil buat tepung buat karipap tu dah macam tanah liat da... huhuhu sadis wooo...

anyway, cuti memang seronok hahahaha... bila la nak cuti lagi...



0 Response to "Felda Bukit Easter, Kota Tinggi, Johor."

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...