Ucapan sepatah berkata kata.. hehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca, anyway selamat membaca mengenai kisah hidup aku yang dan juga terselit sedikit entri yang di ambil dari blog/website yang aku fikirkan perlu untuk diletakkan kat sini.. adioosa!!!

jangan lupa komen yek!!! sangat mengalu alukan komen korang.. perkongsian idea baru juga diperlukan :-)

Berkhemah Di PUNGGAI

Sep 12, 2018 Posted by Mohamad Zamri
Pantai Punggai... sape pernah sampai.. tempatnya jalan menghala ke Pengerang.. Orang Kota Tinggi atau berdekatan pernah tak korang bermalam di sana.. maksud saya berkhemah.. bukan stay kat chalet or resort.. saya akan ceritakn sikit pengalaman saya berkhemah di sana..

Perjalanan bermula disini.... 
Perancangan yang tidak mengambil masa yang panjang, bila diusulkan bercamping semua ada cuti ok kita jalan sebab kalau kita rancang lame2 lebih kepada tak jadi je akhirnya.. mungkin ramai yang setuju dengan saya.. hihihi... kami bergerak dari Felda Bukit Easter lebih kurang pukul 2 lepas zohor.. sampai Punggai lebih kurang pukul 3 lebih terus set up barang untuk makan lunch yg sudah pun dibungkus dari rumah.. lepas makan relax sebentar.. amik angin dulu sementara nasi turun hehehehe... angin dikawasan ni memang kuat yg konsisten tanpa ada tanda akan kurang pun..

Pemilihan tempat....
Sebelum sampai disini kami ada juga survey di Tanjung Balau, dan Batu Layar bila ushar orang ramai kami teruskan perjalanan kami ke pengerang depan sikit so jumpa la Punggai ni kurang orang mungkin sebab.. awal lagi kot.. antara sebab lain kami pilih tempat ni adalah kemudahan tandasnya walau pun tidak semenggah... asal ada tempat mandi ada air cukupla kan...


Pantai dengan ombak yang agak kuat, budak2 memerlukan perhatian yang rapi jangan tinggal diorang mandi sendirian.. tanpa pengawasan orang dewasa..


View yang best gile plus angin sepoi2 bahasa


Adam dgn Akhil macam biasa xboleh duduk diam kalau nampak air dgn pasir, xboleh main air sebab ombak kuat dia kata nak main pasir.. huhu ikut jela..


Persiapan sebelum malam.. pasang khemah siap2.. untuk pengetahuan semua sahabat pemasangan khemah disini agak mencabar sebabnya angin betul2 kuat bukan main2 punya..


1 Response to "Berkhemah Di PUNGGAI"

  1. Unknown Says:

    Salam. Tapak khemah kena bayaran tak?. Ada contact number sana tak?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...