Ucapan sepatah berkata kata.. hehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca, anyway selamat membaca mengenai kisah hidup aku yang dan juga terselit sedikit entri yang di ambil dari blog/website yang aku fikirkan perlu untuk diletakkan kat sini.. adioosa!!!

jangan lupa komen yek!!! sangat mengalu alukan komen korang.. perkongsian idea baru juga diperlukan :-)

Balik Kampung Ayah - Kodiang, Kedah

Feb 12, 2017 Posted by Mohamad Zamri
Jarang balik kampung dengan suasana padi yang sedang menghijau biasanya asyik lepas kene tuai jer so, bendang dah tak berapa nak cantik la kering kontang dan kaler pun coklat dan berasap jer.. hehehehe.. kali ni hijau so sejuk la sikit mata memandang..

balik kampung tak lain tak bukan tujuannya adalah satu melawat adik beradik belah ayah maklumlah dah lama tak menjengok.. disamping tu dapat juga melawat negeri orang..

Antara aktiviti wajib bila kat sini, adalah memancing puyu di tali air depan rumah pak cik besar xdela besar mane tapi seronoknya tu yang tak boleh diucap dengan kata kata.. kene mengalami sendiri baru tau.. adam ( siap beli teleskopik joran baru ) semata mata nak merasai pengalaman memancing puyu.. yg bestnya dia pun dapat puyu huhu tu yang seronok tu...

Pastu pergi ke Padang Besar macam biasa saje jalan jalan tengok tempat orang... tak beli barang banyak pun antaranya ialah green tea thailand, mak beli steamer, asam buat kudapan, baju seluar, dan ada la sikit lagi.. hehhee






Bila ada ahli keluarga yang ada bendang so korang dapat la kenal peralatan untuk mengerjakan padi.. antaranya seperti mesin di bawah ni digunakan sebelum menyemai benih kot, gemburkan tanah agaknya la.. 




tak sama kot kalau kita jalan bercuti dengan jalan menziarahi saudara mara, maksud saya pengalamannya.. hehehehe..

2 Response to "Balik Kampung Ayah - Kodiang, Kedah"

  1. esyamjaybeedt Says:

    zamri alias..budak easter ya

  2. esyamjaybeedt Says:

    wasap sy 01111992423

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...