Ucapan sepatah berkata kata.. hehehe

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca, anyway selamat membaca mengenai kisah hidup aku yang dan juga terselit sedikit entri yang di ambil dari blog/website yang aku fikirkan perlu untuk diletakkan kat sini.. adioosa!!!

jangan lupa komen yek!!! sangat mengalu alukan komen korang.. perkongsian idea baru juga diperlukan :-)

Pre Paid kena Cukai Perkhidmatan 6%

Sep 8, 2011 Posted by Mohamad Zamri
Berita Terkini!!!

Idea siapa la agaknya untuk mengenakan cukai perkhidmatan kepada semua pengguna telefon Pre Paid.. mungkin idea nie datangnya dari pada syarikat telekomunikasi - bergabung untuk sama2 mengenakan cukai kepada pengguna.. peace

Untuk pengetahuan semua! sebenarnya sebagai pengguna kita juga ada HAK untuk bersuara sekiranya tidak bersetuju.. melalui tribunal dan sebagainya.

Semuanya akan berkuatkuasa 15, september , 2011. kenyataan akhbar juga telah pun dibuat untuk memberitahu kepada semua pengguna.

dengan penguatkuasaan itu, seorang pengguna yang membeli top up rm10 perlu membayar rm10.60 setelah cukai dengan .60 sen sebagai cukai perkhidmatan.

Seramai 26.2 juta pelanggan talian telefon mudah alih prabayar di daftarkan buat masa ini, dengan caj 6% semuanya akan menjadi berjuta - juta lemon &<span class=...... masyukkk!! kepada penyedia perkhidmatan telekomunikasi. Bila berniaga semuanya adalah mengenai keuntungan..


mungkin ramai yang setuju dengan kenyataan saya.

Nota Kaki : Sedikit fakta menarik - Celcom (Xpax) seramai 9 juta pelanggan, DiGi seramai 7.7 juta orang dan Maxis (Hotlink) 9.5 juta orang.



Salam 1 pengguna,

0 Response to "Pre Paid kena Cukai Perkhidmatan 6%"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...